Det første billetvindue i Arsenal Denmarks nye billetsystem er passeret, og vi har gennemført de første to lodtrækningsrunder. Der har været lærepenge at betale, men implementeringen har været en stor succes, og det tegner lyst for fremtiden.
Alle efterårets Premier League og Champions League hjemmekampe røg til lodtrækning (fraregnet hjemmekampen mod Liverpool, som er klubtur), altså i alt 11 kampe. Lad os kigge lidt på, hvordan det egentligt gik til…
De tørre tal:
- Der var 38 billetter pr. kamp til salg, svarende til i alt 418 billetter.
- Arsenal Denmark har p.t. 3.967 medlemmer. Ud af disse, havde 3.854 adgang til billetsystemet.
- 641 medlemmer deltog i lodtrækningen og placerede i alt 1.299 lodder.
- 1. lodtrækningsrunde blev foretaget tirsdag morgen den 2. juli, og der blev uddelt 314 billetter. Kun 272 af disse blev accepteret af de heldige vindere.
- 2. lodtrækningsrunde blev foretaget onsdag eftermiddag den 3. juli, hvor yderligere 38 vindere blev udtrukket. Kun 21 af disse blev dog accepteret.
- Summa summarum er, at 293 af 418 billetter er solgt.
Der er med andre ord stadig billetter til salg for efteråret, og disse bliver solgt til medlemmer på ventelisten. Desuden forventer vi at få tildelt yderligere billetter fra Arsenal FC kamp-for-kamp. Folk, der deltog uden held i lodtrækningen, bliver automatisk overført til ventelisten, men selvom du ikke deltog, kan du stadig komme på ventelisten. Send en mail til billet@arsenal.dk med overskriften ‘Venteliste’, så kan du være heldig at komme i betragtning.
Forbedringspunkter
Der vil altid være børnesygdomme og småfejl, når et nyt avanceret IT system sættes i søen, men overordnet set har implementeringen været en stor succes, og medlemmerne har taget godt imod det nye billetsystem. Det er især blevet fremhævet, at vi er gået væk fra tidligere tiders ‘først-til-mølle’ princip.
Vi vil forbedre brugervenlighed, brugerflade og hjælpefunktionerne til næste gang, og vi vil desuden sikre os mod, at vores betalingssystem går i overload og overstiger sit max. beløb. Vi vil også give systemet et passende navn, der afspejler systemets formål og vores relation til Arsenal FC. I den forbindelse: Tak til e mange indsendte navneforslag. Vinderen udtrækkes i august.
Når sæsonen er overstået, vil vi ligeledes overveje, om uddeling af lodder og regler for samsøgning skal modificeres.
Næste vindue
Næste vindue gennemføres i oktober og vil omfatte alle planlagte hjemmekampe i foråret.
Medlemmer, der har været medlem i 30 dage på daværende tidspunkt, kan deltage.
Har man stadig lodder tilbage fra juli billetvinduet – og det vil der være mange, der har – så kan man med fordel bruge dem i oktober.
Gør man ikke det, kan max. 4 lodder pr. medlem overføres til næste sæson. Selvom man har vundet en billet i det første vindue, kan man godt deltage og vinde i oktober vinduet.
Yderligere information om oktober vinduet tilstøder senere på efteråret.
VIP-billetter og klubture
Læs særskilte nyheder om salg af VIP-billetter og klubture andetsteds på hjemmesiden.
Billetter til lokalafdelingerne
Såfremt Arsenal FC trækker hjemmebane i Carabao Cup og FA Cup, vil Arsenal Denmark tilgodese lokalafdelingerne og stille et antal billetter til rådighed for de forskellige afdelinger for at tilgodese det stærke sammenhold og de mange fine aktiviteter, der foregår derude.